WEAR IF YOU CARE

Publiekscampagne

De provincie Noord-Brabant voert de verkeersveiligheidscampagne ‘Help Brabant op weg naar NUL verkeersdoden’.

2014 stond in het teken van de verkeersveiligheid onder jongeren achter het stuur.
Attacom bedacht en ontwikkelde de campagne Wear if you care om zoveel mogelijk Brabantse jongeren in de leeftijd van 16-24 jaar te raken en te bewegen in relatie tot het campagnethema.

We kozen voor een boodschap die indrukwekkend en puur is. Doel: indruk maken waardoor jongeren gaan nadenken en discussiëren over veilig verkeer en de rol die ze daar zelf in kunnen spelen.

‘Wear’ verwees naar een polsbandje dat je kon dragen om anderen te laten zien dat jij met dit onderwerp bezig bent.

Binnen de campagne speelden Matthew (18), Sheila (16) en Ted (16) de hoofdrol. Zij zijn drie jongeren uit Brabant die zijn omgekomen na een verkeersongeval. Waargebeurde verhalen dus. Met als doel raken en zorgen voor awareness.
Nabestaanden van deze jongeren vertelden hun verhaal. Video’s hiervan werden door ons campagneteam op scholen en tijdens evenementen rondom verkeersveiligheid getoond. Vervolgens ontstond een interactieve discussie. Jongeren die dit aangreep, kregen een polsbandje.

Opdrachtgever: provincie Noord-Brabant (Beaumont)

Meer zien? Check de website en de Facebookpagina van ‘Help Brabant op weg naar NUL verkeersdoden’.

Related Projects