076 FIETST

Publiekscampagne

De gemeente Breda wil meer mensen vaker op de fiets.

Attacom ontwikkelde samen met IJsberg Consultants de strategie, huisstijl, communicatieplan met vooral spraakmakende acties en communicatiemiddelen.

Onder de kapstop ‘076 fietst’ gaven we onder andere invulling aan de acties Bike ’n biertje, the Rushhour Race en Palmparkies.

Kern van alle acties is altijd dat het spraakmakend moet zijn en dat we goed gedrag belonen.

Met de campagne Bike ’n biertje konden Bredanaars korting krijgen in horecagelegenheden wanneer ze op de fiets naar de stad kwamen en hun fiets in de fietsenstalling plaatsen. Bezoekers die op de fiets naar het zomerse evenement Palmparkies kwamen, kregen een leuke gadget en een groepsfoto met vrienden en vriendinnen. Met de Rushhour Race organiseerden we een race tussen bekende Bredanaars die met verschillende vervoersmiddelen in de ochtendspits van Etten-Leur naar Breda moesten racen. De tweewielers namen hier natuurlijk de F58; het langste fietspad van Noord-Brabant.

Opdrachtgever: Gemeente Breda

Wil je meer weten? Check dan de website of de Facebookpagina.