076 fietst de wereld rond – gemeente Breda – Attacom

Breda wil met 076 fietst meer mensen vaker op de fiets.
Mensen die interesse hebben, krijgen een leuk miniatuur fietsje in de vorm van het 076 fietst-logo. De uitdaging: probeer als ambassadeur van fietsen in Breda dit 076 fietst-fietsje de hele wereld rond te laten gaan.
We ontvingen dagelijks mooie foto’s vanaf Mallorca en Kos tot en met Moskou en Australië. Check www.facebook.com/076fietst voor alle foto’s!

076 fietst: meer mensen vaker op de fiets

Attacom ontwikkelde samen met IJsberg Consultants de strategie, huisstijl, communicatieplan met vooral spraakmakende acties en communicatiemiddelen.

Onder de kapstok ‘076 fietst’ gaven we onder andere invulling aan de acties Bike ’n biertje, the Rushhour Race en Palmparkies.

Kern van alle acties is altijd dat het spraakmakend moet zijn en dat we goed gedrag belonen.

Met de campagne Bike ’n biertje konden Bredanaars bijvoorbeeld korting krijgen in horecagelegenheden wanneer ze op de fiets naar de stad kwamen en hun fiets in de fietsenstalling plaatsen. Bezoekers die op de fiets naar het zomerse evenement Palmparkies kwamen, kregen een leuke gadget en een groepsfoto met vrienden en vriendinnen. Met de Rushhour Race organiseerden we een race tussen bekende Bredanaars die met verschillende vervoersmiddelen in de ochtendspits van Etten-Leur naar Breda moesten racen. De tweewielers namen hier natuurlijk de F58; het langste fietspad van Noord-Brabant.

Opdrachtgever: Gemeente Breda

Wil je meer weten? Check onze website of de Facebookpagina.

Recommended Posts