Stem! Ook op water

Waterschapsverkiezingen: Stem! Ook op water.

De campagne voor de Waterschapsverkiezingen voor het Hoogheemraadschap van Delfland is gelanceerd! Op 18 maart stemt de regio Delfland voor het Waterschap.

Attacom bedacht en ontwikkelde de cross mediale campagne die vandaag gestart is. Check onder andere www.stemookopwater.nl

Het waterschap: wat doen ze eigenlijk? En wat heb ík er aan?

Voor de meeste mensen is het een absolute ver-van-mijn-bed-show.
Hoe maak je het waterschap ‘lekker’ en hoe kun je mensen vervolgens activeren te gaan stemmen?

In opdracht van het Hoogheemraadschap van Delfland bedacht communicatiebureau Attacom de campagne ‘Stem! Ook op water.’

We kozen voor een crossmediale campagne met een korte, krachtige, eenvoudige boodschap die op prikkelende, soms misschien zelfs ‘ietsje brutale’ manieren werd gebracht. De campagne kende een aantal sterke basiselementen en die gedurende de looptijd gefaseerd werden uitgerold.

De campagne blonk uit in free publicity en in resultaat: onder andere het AD, RTL Nieuws, De Coen & Sander Show (3FM) en Edwin Evers (Radio538) besteedden er aandacht aan. De opkomst in de regio Delfland was enorm: 38% ging stemmen. Bij de vorige waterschapsverkiezingen was dat nog 19%.

Meer weten? Klik hier.

Recommended Posts

Laat een bericht achter